Onderwijs met de iPad breidt uit. Projectstatus is beëindigd!

1623637_775436445865477_4544483439549280985_nIn de afgelopen maand werd een beslissing genomen over de voortgang van het iPadproject. Na intern overleg werd met instemming van de MR besloten ook volgend schooljaar weer te gaan werken met de iPad in het eerste leerjaar en zelfs uit te breiden met de iPad in het vierde leerjaar VWO. De huidige iPad-generatie 3 Gymnasium mengt zich komend schooljaar met 3 Atheneum in 4 VWO en deze 3 Atheneum leerlingen hebben nog niet gewerkt met de iPad. Zij maken dus een inhaalslag. Ook wordt begonnen met de geleidelijke en begeleidde invoering van de iPad op de Monnikskap.
Hiermee is de projectstatus op het einde van dit schooljaar beëindigd en is definitief gekozen voor gebruik van de iPad in de hele school.
Een uitvoerige motivatie en verantwoording is te lezen in het document “iPads in de klas vanaf 2015 en verder

Over iPadindeklas

deze site dient ter ondersteuning van het iPaddocententeam, leerlingen en hun ouders die bij de inzet van de iPad op het Dominicus College betrokken zijn. Coordinator: Joost de Laat Meer info: www.dominicuscollege.nl joost.delaat@dominicuscollege.nl
Dit bericht werd geplaatst in beleid, onderwijs en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Onderwijs met de iPad breidt uit. Projectstatus is beëindigd!

  1. Maurice Derksen zegt:

    In het onderzoek mis ik de poll gegevens om Android/ Windows te overwegen i.p.v. de toch ‘te dure’ ipad van Apple. Laatste jaren is Android stabieler en goedkoper gebleken dan Apple. Waarom de mensen dan nog onnodig op de kosten jagen, terwijl goedkopere en betere alternatieve aanwezig zijn?
    Stuur als school/ Scholen bij de software leveranciers aan op multiplatform. Dan kan iedereen zelf bepalen wat wenselijk is.

    • ipadindeklas zegt:

      De overweging voor Android/Windows is na drie jaar – voorlopig – een gepasseerd station. We hebben destijds een vergelijking gemaakt tussen verschillende tablets en de iPad kwam daar over duidelijk als ‘winnaar’ uit naar voren als het ging om ‘overrall’ gebruiksgemak op school. Ook was er destijds – en nu nog – veel meer ontwikkeld (aan apps en lesmaterialen) voor het onderwijs voor de iPad dan voor andere systemen. Ook het bedrijf Apple investeert – nu nog steeds – meer dan bijv. Microsoft, Google of anderen in het onderwijs.
      Een kwalitatief met de iPad vergelijkbaar ander tablet is ook ongeveer even duur. Er zijn te veel varianten van het Androidbesturingsysteem in omloop om werkbaar op te kunnen anticiperen. Kortom: we houden – voorlopig – vast aan de iPad.
      We zouden de keus voor de tablet liever open houden en aan de leerling over laten (BYOD), maar dat is tot op heden geen werkbare optie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s