Presentatie iPadscholing

Vorige week werd met de negende iPadbijeenkomst het iPadscholingsprogramma van dit jaar afgesloten. Alle docenten die dit jaar wat extra uren hadden gekregen om actief uit te zoeken hoe zij de iPad in hun les een rol konden  geven gaven hier een korte presentatie over. Het leverde verschillende nieuwe ideeën op bij collega’s.  Zo werd de app Nearpod bij Engels geshowd en gaf Tekenen een uitgebreid beeld van de inzet van de camera bij opdrachten, verschillende teken- en schilderapps en het nieuwe iBook wat gemaakt was. Wiskunde liet zien dat met de inzet van de iPad  de leerlingen veel meer onderzoekend bezig konden zijn met zelf ontworpen applets; er aanschouwelijke demonstraties uit te voeren waren en er in de les veel meer geoefend en getest kon worden door gebruik van bepaalde apps, of het zelf gemaakte iBook met opdrachten. Nederlands liet mooi gebruik zien van Comic Book bij het werken met verhalen. Leerlingen zetten Book Creator in voor het maken van opdrachten.
De sectie Nieuwe Media had een filmpje gemaakt waarin zij de inzet van bepaalde apps lieten zien in hun lessen.

Over iPadindeklas

deze site dient ter ondersteuning van het iPaddocententeam, leerlingen en hun ouders die bij de inzet van de iPad op het Dominicus College betrokken zijn. Coordinator: Joost de Laat Meer info: www.dominicuscollege.nl joost.delaat@dominicuscollege.nl
Dit bericht werd geplaatst in Apps, evaluatie, omgang en gebruik, scholing en intervisie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s