Leerlingen begeleiden docenten bij gebruik iPad

foto3Vandaag hebben 8 leerlingen de ca. 45 docenten op onze school die onlangs een iPad in bruikleen kregen, wegwijs gemaakt in alle apps, instellingen en trucs met de iPad. Zij vertelden over hun ervaringen met de iPad: de schoolboeken, het maken van aantekeningen, het gebruik van de agenda, enz. Ze maakten ook duidelijk dat het vele werken op de iPad misschien ook wel nadelen had. Door de  autocorrectie op de iPad maakten ze soms meer fouten dan nodig was en die zelfde autocorrectie of aanvulmogelijkheid van de iPad zorgde er ook voor dat ze soms niet goed meer wisten hoe ze een bepaald woord moesten schrijven , of spellen. In hun enthousiasme gaven ze soms ook net iets te veel weg van hoe ze de docenten voor de gek wisten te houden door alle mogelijkheden van de iPad, zoals het delen van antwoorden bij de opdrachten in de Schooltasapp. De leerlingen verzuchtten na afloop wel dat het soms erg moeilijk voor docenten was om geconcentreerd te blijven.

foto1foto (Small)

Over iPadindeklas

deze site dient ter ondersteuning van het iPaddocententeam, leerlingen en hun ouders die bij de inzet van de iPad op het Dominicus College betrokken zijn. Coordinator: Joost de Laat Meer info: www.dominicuscollege.nl joost.delaat@dominicuscollege.nl
Dit bericht werd geplaatst in scholing en intervisie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Leerlingen begeleiden docenten bij gebruik iPad

  1. Pingback: iPad-coach | iPad in de klas Dominicus College

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s