Nieuwe lichting docenten aan de slag met de iPad

docent met ipad2Het succes van het iPadproject is voor een belangrijk deel gebaseerd op een goede scholing en begeleiding van docenten. Met het perspectief van uitbreiding van de iPadklassen op termijn zijn 45 nieuwe docenten van het Dominicus College op het aanbod van de school ingegaan om in aanmerling te komen voor een iPad op voorwaarde dat ze een scholingstraject gaan volgen. Dat betekent dat nu ruim driekwart van de docenten op onze school zal beschikken over een iPad in hun onderwijs. Een deel van deze docenten zullen in de iPadklassen gaan werken en zullen een scholings- en begeleidingstraject volgen wat daar specifiek op gericht is en de overige docenten gaan experimenteren met de (didactische)  mogelijkheden van de iPad voor de docent; bijvoorbeeld de mogelijkheden in combinatie met een TV-scherm en AppleTV en de samenwerking met leerlingen met een eigen device. Docenten zullen ook in sectieverband zich meer gaan richten op de (vakspecifieke) mogelijkheden van de iPad en daarbij begeleid gaan worden. Ook de docenten zonder iPadklas zullen zo hopelijk meegenomen worden in deze ontwikkeling. Naast training, uitwisseling, begeleiding en les(idee)ontwikkeling zal ook aandacht geschonken worden aan de achterliggende visie op de inzet van ICT en de iPad in het onderwijs (van de school).

Over iPadindeklas

deze site dient ter ondersteuning van het iPaddocententeam, leerlingen en hun ouders die bij de inzet van de iPad op het Dominicus College betrokken zijn. Coordinator: Joost de Laat Meer info: www.dominicuscollege.nl joost.delaat@dominicuscollege.nl
Dit bericht werd geplaatst in beleid, onderwijs, scholing en intervisie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Nieuwe lichting docenten aan de slag met de iPad

  1. larousse54 zegt:

    Wie verzorgt bij jullie de training?

  2. Bianca Jansen zegt:

    Met welk lesmateriaal werken jullie nu? Allemaal digitale methoden of de stercollecties van VO-content of ……?

    • ipadindeklas zegt:

      Tot nu toe van alles wat: iPadlicenties van uitgevers, zoals Schooltas, Studiekit en Malmberg; pdf’s van uitgevers; materiaal van VO-content en eigen content als pdf of iBook. En een aantal apps.
      Daarnaast gebruken we voorlopig ook nog even de boeken naast de iPad, hoewel we volgend jaar een aantal folio tekstboeken niet meer gaan gebruiken.

  3. En ‘wij van See Genius’ hopen dat het meer dan training gaat worden. Want dat is wel belangrijk. Een ambitieus 1:1-traject (al dan niet met iPads) is een complex avontuur, waarbij je naar zoveel meer dan alleen training voor docenten zou moeten kijken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s